08 mai, 2009

Coincidenţe

Iubesc coincidenţele. Toate. Şi pe cele mici şi pe cele mari.

Te gândeşti la o persoană, îi dai un telefon şi sună ocupat pentru că tocmai te suna. Te urci în acelaşi tren cu un prieten de corespondenţă pe care nu l-ai mai văzut de ani de zile.

Sau nimereşti în acelaşi compartiment cu vecinul de bloc cu care nu te-ai mai întâlnit de o mie de ani şi care e mai gras cu 20 de kilograme şi mai bogat cu doi copii zburdalnici...

Îmi plac coincidenţele. Toate.
Cum ar fi să pleci într-o tabără şi să descoperi că eşti cazat în vilă cu un prieten din alt oraş căruia îi pierdusei urma.
Îmi place când cunosc pe cineva şi după cinci minute descoperim că avem prieteni comuni sau că de fapt omul acela e rudă cu prietenii mei... îmi place când totul se învârte într-un cerc în care lucrurile se întâlnesc, se despart şi apoi iar se întâlnesc într-un alt loc....
Iubesc coincidenţele... Şi telefoanele primite de la oamenii pe care i-am cunoscut demult... Oameni care îmi şoptesc într-o clipă cum li s-a schimbat viaţa, sufletul, simţirile...
Uneori eu cred că aceste coincidenţe fac parte din destin... Altfel nu îmi explic cum poţi pleca printr-un context de împrejurări la mare, în vacanţă mai devreme cu o zi decât era programat pentru a te întâlni întâmplător pe plajă cu un om care şi-a prelungit sejurul tot cu o zi, pentru a avea ocazia să-i spui toate acele cuvinte care au rămas îngheţate în timp, care ar fi trebuit să fie rostite cu trei ani în urmă...
Uneori destinul ne aruncă la mii de kilometri distanţă, ne uităm vechii prieteni, pe unii nu-i mai revedem niciodată iar alteori acelaşi destin ne pune faţă în faţă, într-un moment neaşteptat, ne mai dă o oră, un minut, sau o zi de cuvinte, pentru a înnoda sau desface nişte legături, pentru a mutila sufleteşte, sau pentru a ierta, pentru a ne ajuta să uităm, sau dimpotrivă să iubim din nou, pentru a ne curăţa de suferinţă, sau pentru a sădi în inima cuiva un vlăstar de speranţă...
Oricum mie îmi plac coincidenţele şi întâlnirile neaşteptate...
Voi aveţi vreo coincidenţă dragă?

Niciun comentariu: