19 octombrie, 2008

Dreptul consumatorului

De curând mi-am cumpărat un telefon nou. Nu am vrut să-mi cumpăr dar cele două telefoane pe care le deţin, unul personal şi unul de serviciu au cedat subit la o zi diferenţă.
Să rămâi fără telefon de serviciu nu e bine deloc. Aşa că am dat fuga la Carrefour, aşa pe ultima sută de metri, înainte de închidere să îmi cumpăr telefon. Am alergat prin magazinele de profil şi am găsit un telefon care convenea cerinţelor, să fie Nokia, nu prea scump. Desigur că o dată găsit, FIX ĂLA nu era pe stoc. "Mâine", mi-a spus calmă vânzătoarea. Nu... mâine era prea târziu.
Am luat-o la goană prin alte magazine care mai erau deschise. Mai aveam cam o juma de oră până la închidere. L-am găsit. Era la fel ca primul şi în plus, era şi în stoc.
Gata, gata, îl iau. I-am spus vânzătorului de teamă că ar putea suna ora închiderii. Îmi mai trebuia un handsfree şi gata. Am luat cutia, vânzătorul mi-a spus că handsfree-ul e compatibil aşa că am plecat fericită.
Asta până am ajuns acasă şi am constatat că handsfree-ul e "accesoriu neautorizat".
M-am întors la magazin acum două zile. Cu gândul să schimb handsfree-ul. Vânzătorul mă întreabă când l-am cumpărat. Îi spun că acum două săptămâni. A... când, face ochii mari. "Păi noi nu schimbăm produsele decât în 48 de ore!"
Brusc mi-am amintit de doamna care s-a dus să-şi schimbe pantofii la Mall. A fost subiectul unei ştiri. O dată cu ea am aflat şi eu că prin lege, pantofii pot fi schimbaţi pentru defecte chiar şi după un an. Şi nu numai pantofii. În general produsele au termen de garanţie un an.
Să ne înţelegem. Handsfree-ul a costat 12 lei. O sumă infimă. Dar brusc am simţit că drepturile mele de consumator sunt călcate în picioare. Eu nu vroiam banii înapoi. Ci un handsfree COMPATIBIL. Iar ei nu aveau.
L-am chemat pe şeful de magazin. Mi-a spus: "Handsfree-ul poate fi schimbat în anumite condiţii". "Care", am întrebat eu. "Păi, nu vedeţi că nu e sigilat???", îmi spune. "Păi şi cum aţi fi vrut să-l probez", îl întreb.
Îşi dă ochii peste cap. Bombăne, ceva de genul, "pentru 120 de mii". Îi explic că mâine va cumpăra şi el ceva de la Flanco. Că ăsta era magazinul. Sau de la alt magazin. Şi va păţi acelaşi lucru. Vânzătorul de la magazin mi-a spus că e compatibil. Deci o persoană autorizată.
Până la urmă şeful de magazin mi-a înapoiat banii. Nu m-am simţit mai bine. DAR AM ŞTIUT CĂ E DREPTUL MEU SĂ-I PRIMESC ÎNAPOI.
Apoi am răscolit iar magazinele dar un handsfree compatibil tot nu am găsit.

Niciun comentariu: