16 noiembrie, 2007

Îmi place Oprah

Îmi place Oprah. Şi prezentatoarea şi emisiunea. Oprah mi se pare că poate fi un exemplu pentru toate prezentatoarele emisiunilor lacrimogene din România.
Ştiu sigur că emisiunea e rezultatul unei echipe. O echipă care găseşte cazurile, le documentează şi le filmează.
Îmi place însă că Oprah reuşeşte cu o deosebită decenţă, fără a fi patetică să dirijeze discuţiile cu oameni din toate categoriile sociale. Reuşeşte să nu joace teatru atunci când vorbeşte cu părinţi care şi-au pierdut copiii sau invers. Asta îmi place la nebunie. Că reuşeşte să nu-i facă pe oamenii ăia să plângă. Că îi tratează cu respect. Şi chiar glumeşte fără a-i jigni. Eu cred că ăsta e talent.
Şi reportajele din emisiune îmi plac. Tare mult aş vrea să se găsească şi la noi undeva un spaţiu pentru un format asemănător. Un format care să pună problema unor boli necruţătoare, a anomaliilor fizice sau psihice, a eroilor care trăiesc lângă noi şi a oamenilor obişnuiţi cu poveşti impresionante. Există emisiuni care imită pe undeva ideea dar sunt departe de orginal. Şi asta pentru că prezentatoarele plâng de mila invitaţilor. Dar plâng cu ipocrizie. Aşa mi se pare. Sau poate că mă înşel.

2 comentarii:

Anonim spunea...

inteleg unde bati, dar nu uita si exemplele din gradina in care lucrezi. Romania este atipica, asa ca si piata media de la noi este atipica. ai curajul sa recunosti ca massmedia romaneasca musteste ingrijorator de mult de "vedete", in detrimentul unei adevarate, tinere si talentate generatii de oameni media? potentialelor talente le este luata fata de catre semi vedete imbibate in grotesc, prost gust si minima spre inexistenta cultura. toate nulitatile umane sunt angajate pe bani grei, de catre bosii marilor televiziuni, pt a carpaci cate o emisiune, iar oameni ce pot sa spuna ceva zac in anonimat.
mai am un exemplu pt tine:Teo, aceasta analfabeta a sticlei romanesti. s-a batat atata apa in piua despre talentul ei si despre senzationala ei rata de rating...si? a plecat la vantu, a avut emisiune, a fost pusa director...normal era, date fiind "talentul ei si admiratorii mondiali", ca publicul s-o urmeze, la fel si succesul. rezultatul: fiasco total si nou ctr cu prima. curiozitate: de ce a vrut idiotul de la prima sa obtina semnatura ei si sa o umple iar de bani?? ce i-a cumparat de data asta? "talentul" sau "capacitatea de a da rateu"? imi pare rau, dar atata vreme cat bosii mediei locale vor promova astfel de nulitati, nu pot avea vreun respect pt ei si televiziunile lor. admiram realitatea tv, cd era independenta, de nisa, underground, in minimalism. a venit vantu si le-a adus: subiectivismul, aderarea politica, "vedetele", mainstream etc. a fost bine, a fost rau? nu stiu, eu remarc doar gustul amar, sunt doar o picatura dintr-un ocean.

Nicoleta Țintea spunea...

Eu cred ca nu e pădure fără uscături. Nu poţi generaliza dar nici în media nu prea ai unde fugi.

Nu ştiu dacă un trust e mai bun decât altul. Probabil în fiecare loc găseşti profesionişti dar şi oameni care nu au nici o treabă cu meseria.

Cât despre divertisment...asta e o lume ciudată...Pentru că vezi şi tu rating fac manelele şi alte subiecte din aceeaşi categorie.